| RSS
Меню сайту
МОНУ
Управління освіти
ММЦ
Гаряча лінія
Педпреса

Майбутнім школярам

       ПІДГОТОВКА РУКИ ДИТИНИ ДО ПИСЬМА

 

      Учити дитину правильно сидіти під час письма, правильно тримати ручку й орієнтуватися в просторі необхідно починати вже у підготовчий дошкільний період. Коли почнеться безпосередньо письмо — нова й важка для дитини діяльність — зробити де буде значно складніше.
У дітей, які вступають до першого класу, ще недостатньо роз­винені м’язи кисті руки, координація рухів пальців, передпліччя та плечової частини руки, яка пише. Діти цього віку ще слабко орієнтуються в просторі й на площині. Більшість із них плутають­ся в розрізненні правого та лівого боків, особливо стосовно інших людей. Навіть учні першого класу, які стоять обличчям до вчителя і бачать, як він піднімає праву руку, швидше за все, піднімуть ліву. До 5 років уже 75% дітей можуть правильно визначити праву й ліву руку іншої людини, з якого б боку вони на неї не дивилися. До 7 років із цим завданням здатні впоратися 95% дітей. Найбільші труднощі вироблення цієї навички викликає в лівору­ких дітей. Уміння розрізняти праву й ліву сторони — це важлива передумова для багатьох видів навчання, тому відпрацьовуван­ню цієї навички необхідно приділяти достатньо часу, проводячи заняття з дитиною у формі різних ігор і вправ.
Труднощі в письмі пов’язані, насамперед, не із самим написан­ням елементів літер, а з непідготовленістю дітей до цієї діяльності. Тому в підготовчий період дуже важливо використовувати деякі вправи, які б поступово готували руку дитини до письма (корисні, до речі, як для ліворуких, так і для праворуких дітей).

     Дітям дошкільного віку дуже подобаються книжки-розмальовки — найпростіший і найефективніший спосіб підготовки руки дитини до письма. Розфарбовуючи картинки, які сподобалися, дитина вчиться тримати в руці олівець, використовувати силу натискання. Це заняття тренує дрібні м’язи дитячої руки, робить її рухи більш сильними та координованими. Найкраще користуватися кольоровими олівцями, а не фломастерами, тому що останні занадто м’які для малювання і не вимагають докладання навіть незначних зусиль.

 

 

ТЕСТ "БАТЬКИ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА" 

(тест складений на основі тесту Г. Бардієра)

                                                 Інструкція. У кожній парі тверджень виберіть твердження під літерою «а» або б».

Твердження

1. а) Якщо дитина не хоче, її завжди можна змусити.

    б) Не слід нав’язувати себе дитині, якщо вона чогось не хоче, краще подумати, чому вона не хоче цього робити.

2. а) Відмови бувають звичайно у дітей, які не звикли до слова «Тре­ба».

    б) Насильницькі методи множать на дефекти особистості і небажані форми поводження.

3. а) Дітей не повинні цікавити емоції та внутрішні переживання дорослих.

    б) Емоції дорослих незалежно від їхньої волі впливають на стан дітей,  передаються їм, викликають відповідні почуття.

4. а) Дитина не повинна ніколи забувати про те, що дорослі старші, розумніші, досвідченіші за неї.

    б) Співпрацювати з дітьми — означає бути з ним «на рівних», у тому числі співати, грати, малювати тощо.

5. а) Підкреслюючи помилки дитини, ми рятуємо її від них.

    б) Негативна оцінка шкодить благополуччю дитини.

6. а) Роблячи щось, дитина має усвідомлювати, хороше воно чи погане з погляду дорослих.

    б) Дитина не боїться помилок або невдач, якщо знає, що її завжди приймуть і зрозуміють дорослі.

7. а) Дітей треба вчити, указуючи на підходящі приклади.

    б) У дітей зароджуються комплекси, коли їх з кимось порівнюють.

8. а) Дитина повинна постійно бути предметом уваги симпатій дорос­лих.

    б) Дитина, оточена усюди симпатією й увагою, обтяжена неприємними переживаннями роздратування, тривоги або страху.

9. а) Чим старша дитина, тим важливіші для неї знаки уваги і підтримка  дорослих.

   б) Дитині будь-якого віку для емоційного благополуччя необхідні до­тики, жести, погляди, що виражають любов і схвалення дорослих.

 

Обробка отриманих результатів. За кожну обрану відповідь «б» до­дайте собі 1 бал.

Підсумуйте отримані бали.

      Якщо ви набрали 7 і більше балів, то можна стверджувати, що ви го­тові надати правильну допомогу своїй дитині в процесі її адаптації до навчання в школі. У вас є необхідний запас психолого-педагогічних знань, а також ви чудово «відчуваєте» свою дитину і вам, і вашій дитині можна тільки позаздрити!

      Отримані 4—6 балів свідчать про те, що ваші вчинки по відношенню до дитини не завжди надають їй очікувану допомоги. Скоріше ви від­носитеся до керівника своєї дитини, а не людини, яка ненав’язливо «супроводжує» її в процесі адаптації до школи. Але не все втрачено: вам будуть корисними поради педагога і психолога (ви зможете до них при­слухатися!). Придивіться до себе: чи не занадто ви авторитарні зі своєю дитиною?

     Набрані 3 і менше балів припускають, що ви, швидше за все, не усвідомлюєте роль батька в процесі адаптації дитини до школи. І якщо ви дійсно хочете допомогти своїй дитині, то займіться цим питанням.

 

 

 

 
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Гаряча лінія
Педагогічна преса

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz