| RSS
Меню сайту
МОНУ
Управління освіти
ММЦ
Гаряча лінія
Педпреса

Діти з особливими потребами

 

Психологічний супровід дитини-шульги в дитячому садку.

       Для успішного навчання дитині треба вільно орієнтуватися у просторі та мати уявлення про основні просторові поняття. Науко­ві дослідження доводять, що недостатньо сформоване або викривле­не просторове сприймання у дошкільників безпосередньо впливає на рівень їхнього інтелектуального розвитку. Такій дитині під час конструювання важко скласти ціле із частин, відтворити задану фор­му,  у неї порушена графічна діяльність, окрім того, нерідко вини­кають труднощі під час читання та лічби.  Тому формування просторо­вих уявлень у дитини-шульги — важлива умова для її гармонійного розвитку.

  Проблема орієнтації людини у просторі є багатогранною. Для успішного орієнтування у просторі їй потрібні уявлення про вели­чину і форму всього, що її оточує, а також навички сприймання про­стору, розуміння різних просторових відношень (визначення поло­ження предмета у просторі відносно інших предметів, сприймання глибини тощо).

    Для орієнтації у просторі людина має: встановити мету та обрати маршрут; дотримуватися напрямку руху; досягти остаточної мети.

  Більшість праворуких людей легко справляються з подібними завданнями. Однак у дитини-шульги відсутні будь-які загальноприй­няті просторові навички, у неї немає чіткого уявлення про те, де зна­ходиться, наприклад, права чи ліва рука. Тому навіть такий простий алгоритм дій може виявитися для неї «вищою математикою». А отже, дитина-шульга має велику потребу у спеціальних заняттях, ме­тою яких є розвиток просторового сприймання та орієнтації. Осо­бливо гостро ця проблема постає напередодні вступу до школи. Адже вміння орієнтуватися на сторінці зошита та підручника є однією із необхідних навичок для успішного оволодіння програмовим матеріалом.

 

    Ознаки недостатнього розвитку просторового сприймання та орієнтації  в різних видах діяльності у дітей старшого дошкіль­ного віку:

самообслуговування — уповільнене формування навичок; надягають речі здебільшого навиворіт чи задом наперед тощо;

письмо — дзеркальне написання букв і цифр; порушена орієнтація у зошиті;

читання — короткі слова читають з кінця, під час звуко- буквеного аналізу викладають схему слова у зворотньому напрямку;

лічба — важко оволодівають зворотнім рахунком, мають проблеми під час лічби групами;

рухова активність — уповільнений темп реакції; втрата орієнтації в рухливих іграх та на фізкультурних заняттях; важко ви­конують повороти ліворуч, праворуч; мають незграбний і безпорад­ний вигляд під час відтворення цілісності руху при його послідов­ному розгортанні, наприклад, у танці чи у танцювальних складових рухливих ігор.

 

 

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Гаряча лінія
Педагогічна преса

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz