| RSS
Меню сайту
МОНУ
Управління освіти
ММЦ
Гаряча лінія
Педпреса

Адаптапція до садочка

 

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

у разі виникнення запитань

під час

адаптації дитини до дитячого садка

Посада та ПІБ      фахівця

 

Коло питань, які фахівець допоможе розв’язати

Завідувач

  • організаційні питання щодо вступу дитини до дошкільного закладу
  • прийом документів
  • ознайомлення батьків із правилами перебування дитини в ДНЗ
  • оздоровлення дитини влітку та/або під час батьківської відпустки

Вихователь-

методист

  • консультування щодо особливостей організації вступу дитини до ДНЗ
  • допомога у створенні індивідуального простору дитини вдома
  • організація розвивального середовища та розвивальних занять вдома

Практичний

психолог

  • консультування щодо вікових особливостей розвитку дитини
  • врахування індивідуальних особливостей та потреб вікового розвитку дитини в побутових ситуаціях, під час навчання та дозвілля
  • консультування щодо вибору іграшок, ігор та розвивальних посібників
  • надання допомоги під час проходження дитиною вікових криз розвитку
  • розвиток вміння бачити світ очима дитини, розуміти її поведінкові реакції
  • надання рекомендацій за результатами анкетування батьків

Медична

сестра

  • ознайомлення із правилами прийому медичних документів для вступу дитини до ДНЗ
  • надання рекомендацій щодо проведення занять з фізкультури та загартування дитини вдома, з огляду на групу здоров’я
  • консультування з питань здоров’я дитини та особливостей харчування
  • отримання інформації щодо щеплення дитини, стану заповнення медичної карти за формою 026/О

Вихователі

групи

Надання інформації щодо

  • поведінки дитини в групі та її настрою під час спілкування з однолітками, вихователем, під час режимних моментів
  • надання дитиною переваги тим чи іншим видам діяльності
  • активності, ініціативності дитини, рівня самостійності та її проявів

Забезпечення можливостей для перебування дитини в груп на початковому етапі адаптації:

  • протягом неповного дня
  • із мамою
  • у гнучкому режимі [вільне відвідування, додаткові вихідні тощо)
  • консультування щодо формування навичок самостійності у різних видах діяльності — побутовій, зображувальній, конструкційній тощо

 

 

ЯК ПОЛЕГШИТИ АДАПТАЦІЙНИЙ ПЕРІОД ДОШКІЛЬНЯТИ

 

 (поради психолога)

        Проблема дитячого садка - добре це чи погано, віддавати чи почекати - таке запитання рано чи пізно виникає в кожній сім'ї. Прийняття рішення батьками визначається особистим досвідом. Але, поза всяким сумнівом, відвідування дошкільного закладу має свої плюси та мінуси.

 

 А визначитись потрібно з точки зору науки - педагогіки, медицини, психології. З наукової точки зору відвідування дитячого садка - фактор позитивний в усіх питаннях, необхідний для повноцінного виховання та розвитку малюка. Мистецтво спілкування з іншими членами суспільства грає важливу роль в житті кожного, тому спілкуватись потрібно вчитись змалку.

 

Оформлюючи дитину в групу, батьки переживають: як там зустрінуть дитину? Як будуть годувати? Чому навчать? Чи добре буде малюку? Чи будуть його любити?

 

Це хвилювання можна пояснити - батьки вперше залишають дитину з незнайомими людьми. Це хвилювання підсилюється, коли малюк не хоче йти до садка, не хоче розлучатись з рідними, відмовляється від гри з дітьми.

 

 Чи у всіх дітей однакова поведінка при вступі в садок? Ні. Одні діти впевнені, вибирають гру, ідуть на контакт з дітьми та дорослим, інші - менш впевнено, більше спостерігають, ще інші - проявляють повне небажання іти в групу, негативізм, відхиляють всі пропозиції, бояться відійти від батьків, голосно плачуть.

 

 Причини такої поведінки різні: це і відсутність режиму вдома, і невміння гратись, і несформованість навичок самообслуговування. Однак основна причина - це відсутність досвіду спілкування з однолітками та дорослими.

 

 Спостереження показують, що хлопчики 3-5 років гірше переносять розлуку з рідними. А найкраще проходить адаптація у віці після 1 року 6 місяців.

 

Середній строк адаптації - 7-10 днів в ясельному віці; з 3 років - 2-3 тижні; 5-6 років -1 місяць. Виникнення у дитини стійкого "адаптаційного синдрому" свідчить про її неготовність до виходу із сім'ї.

 

Для того, щоб процес адаптації не затягувався, необхідні такі умови:

                 - підтримувати позитивну установку, бажання йти в садок;

 - прислухатись до порад педагогів, якщо дитина відчуває між батьками та вихователем повне розуміння - вона швидше звикає;
 - в перші дні рекомендоване короткочасне перебування в групі - 1-2 години;
 - наблизити домашній режим до садкового;
 - провести всі профілактичні заходи, рекомендовані лікарем;
 - утримуватись від шумних масових вистав, щоб зменшити емоційне навантаження;
 - навчати навичкам самообслуговування (одягання, умивання, складання іграшок)
 
 Правильна поведінка рідних в період адаптації:
 - говорити дитині, що вона вже доросла,
 - не залишати надовго - на цілий день в групі.
 - погуляти після відвідування на майданчику садка,
 - давати із собою улюблені іграшки,
 - повідомляти вихователя про особливі звички дитини,
 - довіряти працівникам установи,
 - придумати ритуал "прощання" і обіграти вдома,
 - зустрічати дитину з посмішкою,
 - розповідати дитині якомога більше доброго про садок,
 - підтримувати самостійність дитини вдома.

 

 Чого не потрібно робити:
 - негативно відгукуватись про спеціалістів закладу,
 - наказувати вдома дитину за капризи в садку,
 - виявляти тривогу, неспокій, плакати з приводу важкого звикання малюка,
 - забороняти контакти з іншими дітьми,
 - залякувати дитину дитячим садком.

 

 Ознаки позитивної адаптації дитини в садку - хороший апетит, спокійний сон, адекватна реакція на діяльність з вихователем, бажання спілкуватись з дітьми, іти в групу, нормальний емоційний стан.

 

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Гаряча лінія
Педагогічна преса

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz